Posts

Weekend Stories: Jogging at Taman Saujana Hijau, Presint 11, Putrajaya

Image
It's my first time jogging here with housemates. Love the view of this place. This place is known as Taman Saujana Hijau located at Presint 11, Putrajaya just next to our house at Presint 9, Putrajaya.

While my housemate jogging, i just walked and enjoy the surroundings. But i got jealous when i  see kids and even old men keep running. Oh man! why i am the only one walking? My strong excuse is i got wrong shoes because my sport shoes left at office. Long time ago i follow my colleague to exercise "ZUMBA".  However, we are busy enough to do zumba anymore.


 Yeay! finally i got finish the long walk. Got almost 3km okay. Proud to myself. Actually i left behind and at the end of the road i meet my housemate.

While waiting for the other housemate finish 2 rounds we decided to walk halfway to the hill. Walk walk and walk. We just realised that it's quite far. But, we didn't give up.

We got up to the hill by short cut the way. Hahaha. Just climb a little bit and reach a…

Rich Dad Poor Dad - by Robert T. Kiyosaki

Image
I think this book is really best. First of all i thought the language is hard to understand but of course its not. This is about the two mindset of Rich Dad - know a little for all and Poor Dad - know a lot for one (specialization).


The conflict between this two mindset really show us the reality of nowadays life. Are we categorized in Rich Dad mindset or Poor Dad mindset?


What i love most is we need to be financially literate so that we can be financially free. What the used of being highly paid but at the end of the month we always in check mate position.


So, now i'm doing it. First invest in myself by learn and learn new things. What the biggest treasure we have is our MIND. We need to gain more knowledge so that we know what to do next. Look forward to finish reading this book and the others.


Sandakan Nature City: 1 day trip

Image
At early 9.30 I start driving to Mile 8. First place on list is Sandakan War Memorial Park. Thank God it’s free entry. So we just enjoy ourselves, taking a lot of pictures besides we learn some about history of Sandakan. We can see old boiler, alternator & excavator, Japanese quartermasters store and kitchen, concrete water tanks without water and small house a.k.a museum. There is also lake with small turtle and Lotus flower.

Bored already, we go to the next place. Second place is Sandakan Crocodile Farm just near to Sandakan War Memorial Park. The ticket fee is RM7 for adult and RM5 for children. Not only crocodile we can see here, but there are ostrich, fish, birds, goat, hedgehog, chicken and so on. But the place is quiet scary. The bridges were too old and feel like anytime it will broke. Just imagine what happen if the bridge broke and crocodile already open big its mouth. Woo. Scary dew! But so far it’s still ok and safe I guess. At 11.45 a.m. and 4 p.m. something there is…

Cerita si anak laut - by Sherry

Sebuah keluarga tinggal di hujung dunia Tiada harta mahupun tanah Rumah usang menjadi saksi Derita di masa muda hingga kini
Hidup mereka teramat susah Hasil lautan punca rezeki Di kala musim tengkujuh menjengah Perut harus diikat rapi
Hidupnya penuh duri dan liku Setiap keinginan pasti didahului kesusahan Namun akhirnya akan ada jalan keluar Kerana Dia yang Maha mengasihani insan yang terus berjuang
Kemiskinan Di mana semua kemahuan terbatasi Di mana semua keinginan tinggal angan angan Dimana keperluan takkan terpenuhi
Perut terpaksa menahan lapar Perlu bergelap setiap malam Hujan menjadi saksi semalam
Derita hidup penuh kelam
Dia hanya insan kerdil Namun semangat tetap utuh Menjadi perwira di medan perang Penghapus kemiskinan tegar
Cita, cinta dan impiannya setinggi awan Ingin makan makanan yang paling enak dan mengenyangkan Belayar menjelajah ke seluruh dunia Dan menuntut ilmu sehingga penghujung jalan cerita

Ketika cinta bertasbih..

Image
Cinta

Menurutku, sekalipun cinta telah kuuraikan dan kujelaskan panjang lebar
Namun, jika cinta ku datangi Aku jadi malu sendiri

Meskipun lidahku telah mampu menghuraikan dengan terang
Namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang
Sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya

Kata-kata pecah berkeping-keping begitu sampai kepada cinta
Dalam menghuraikan cinta, akal terbaring tak berdaya
Bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
Cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan

Penguasa Kastam W41

Image
Baru-baru nie aku dapat interview untuk jawatan Penguasa Kastam W41 di Kompleks Kastam, Sandakan. Walaupun tidak punya keyakinan tinggi untuk datang interview hari tu, aku tetap gagahi jugaklah. Tiada persiapan rapi lagi..aisy aisy..macam mana nak lulus kan?

Soalan interview hari tu bagi aku sangatlah simple..ke aku yang jawab sekerat-sekerat sampai penemu duga naik bosan?..xtau la labu.. antara soalan-soalan yang dorang tanya macam nie:

1) Perkenalkan diri - aku jawab simple present tense jak..hahaha...nama bla bla bla..berasal dr bla bla bla..memegang ijazah bla bla bla...sekarang sedang berkerja sebagai bla bla bla...Full stop!

2) Adik beradik berapa org? anak ke berapa? mak ayah kerja apa? ada adik beradik kerja kerajaan tak?

3) Kalo dapat jawatan nie sanggup tak kalo kena bertugas kat Perlis? - Of course..hihihihi..dulu pun belajar kat Terengganu apa..

4) Apa yang anda tahu pasal GST.Senaraikan jenis-jenis barang dan perkhidmatan yang dikecualikan GST- GST adalah nilai tambah cuk…

Aku Hanya Insan Biasa - by Sherry

Aku hanya insan biasa
Tak punya iman setinggi Rasullullah Tak punya harta berjuta-juta Tak punya rupa secantik siti nurhaliza Aku hanya mampu berusaha dan berdoa
Aku hanya insan biasa
Tak ingin yang luar biasa Cukup sekadar mencari bahagia Sebagai penawar duka lara Peneman hidup sebatang kara
Aku hanya insan biasa
Punya cita-cita dan mimpi  Ingin berdiri diatas kaki sendiri Bukan ingin meninggi diri  Cuma tak ingin termakan budi
Aku hanya insan biasa
Akan terus berusaha  Demi sebuah janji  Yang telah lama terpatri Ibu ayah tetap bertakhta di hati
Aku hanya insan biasa
Terus melangkah walaupun jauh  Terus berlari walau ku jatuh Hati, akal dan jiwa telah setuju Perjuangan itu harus ku tuju
Demi cinta dan cita-cita Seorang INSAN BIASA