Posts

Showing posts from November, 2014

Ketika cinta bertasbih..

Image
Cinta

Menurutku, sekalipun cinta telah kuuraikan dan kujelaskan panjang lebar
Namun, jika cinta ku datangi Aku jadi malu sendiri

Meskipun lidahku telah mampu menghuraikan dengan terang
Namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang
Sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya

Kata-kata pecah berkeping-keping begitu sampai kepada cinta
Dalam menghuraikan cinta, akal terbaring tak berdaya
Bagaikan keldai terbaring dalam lumpur
Cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan

Penguasa Kastam W41

Image
Baru-baru nie aku dapat interview untuk jawatan Penguasa Kastam W41 di Kompleks Kastam, Sandakan. Walaupun tidak punya keyakinan tinggi untuk datang interview hari tu, aku tetap gagahi jugaklah. Tiada persiapan rapi lagi..aisy aisy..macam mana nak lulus kan?

Soalan interview hari tu bagi aku sangatlah simple..ke aku yang jawab sekerat-sekerat sampai penemu duga naik bosan?..xtau la labu.. antara soalan-soalan yang dorang tanya macam nie:

1) Perkenalkan diri - aku jawab simple present tense jak..hahaha...nama bla bla bla..berasal dr bla bla bla..memegang ijazah bla bla bla...sekarang sedang berkerja sebagai bla bla bla...Full stop!

2) Adik beradik berapa org? anak ke berapa? mak ayah kerja apa? ada adik beradik kerja kerajaan tak?

3) Kalo dapat jawatan nie sanggup tak kalo kena bertugas kat Perlis? - Of course..hihihihi..dulu pun belajar kat Terengganu apa..

4) Apa yang anda tahu pasal GST.Senaraikan jenis-jenis barang dan perkhidmatan yang dikecualikan GST- GST adalah nilai tambah cuk…