Wanita itu cantik bila...


Cantik wanita kerana kejernihan wajah...wajah yang jernih adalah kerana wuduk yang sempurna..tak pernah sekalipun meninggalkan solat tanpa keuzuran..

Manis wanita kerana senyuman yang indah...senyuman yang indah lahir dari hati yang ikhlas dari hati yang suci bersih..bukannya senyuman terpaksa dan tak ikhlas...senyuman ikhlas boleh menenangkan jiwa yang bergelora..senyuman ikhlas mampu merawat hati yang luka..senyuman punyai kuasa mengeratkan tali silahturrahim sesama manusia...


Ayu wanita kerana keserhanaan lahiriah... sederhana dalam berpakaian dan berpenampilan...sejuk mata memandang bukannya mengundang dosa pada mata yang melihat..betapa Allah S.W.T sangat menyayangi kaum hawa daripada perlakuan durjana kerana itu Dia menyeru kaum hawa menutup aurat sebaik-baiknya demi menjaga maruah diri..

Hebat wanita kerana keimanan yang teguh...takkan pernah melupakan tanggungjawabnya kepada penciptanya...mencintai Allah S.W.T melebihi segala-galanya... cinta padaNya cinta hakiki takkan pernah berubah walau apa pun yang berlaku...merinduiNya setiap waktu dan sentiasa takut akan pengawasanNya..kerana Allah S.W.T Maha Melihat dan Maha Mengetahui akan apa yang ada di bumi dan di langit..

Wanita ibarat bunga..begitu indah untuk tatapan mata..tetapi penuh duri yang bisa menyesatkan hati...keindahan wanita takkan sempurna tanpa iman yang teguh...bimbingan agama yang kukuh...kerana wanita begitu lembut hatinya..begitu lemah imannya jika tidak mendapat didikan agama yang sempurna.. kecantikan wanita tiada cacat celanya..begitu agung Allah S.W.T sebagai pencipta semua yang ada di langit dan juga di bumi...betapa hebat kurniaNya..

Comments

Popular posts from this blog

Penguasa Kastam W41

Bengkel Kuda di Terengganu Equestrian Resort

kenali UMT..my uni